SAPS Ibu Bapa Salah Ejaan Nama Pelajar

SAPS Ibu Bapa Salah Ejaan Nama Pelajar ok? Nama pelajar salah ejaan dalam Sistem semakan SAPS Semakan Ibu Bapa adalah perkara biasa.

Jika ada kekhilafan nama pelajar dalam Sistem SAPS NKRA, sila perbetulkan dengan cepat. Ini menyebabakan kesulitan untuk apa-apa urusan di masa akan datang. 

Jika ibu bapa atau pelajar, atau guru sendiri mendapati terdapat kesalahan ejaan nama dalam sistem SAPS , perkara ini perlu dimaklumkan kepad SUP dengan kadar segera!

Berikut ialah cara bagi memperbetulkan ejaan nama anak jika ada terdapat kesalahan ejaan nama pada paparan keputusan peperiksaan saps ibu bapa.

Bapa atau ibu dikehendaki menghubungi cikgu kelas anak dan terus memaklumkan hal berkenaan. Setelah itu, Cikgu kelas perlu mengemaskini nama pelajar tersebut di dalam APDM dan memberitahu kepada SUP sekolah untuk Import semula nama pelajar yang telah dikemaskini ke dalam SAPS Ibu Bapa.

Berikut ialah langkah untuk betulkan ejaan nama pelajar dalam saps ibu bapa :





Diharapkan agar ibu bapa membuat tindakan dengan cepat jika ada kesalahan dalam nama anak anak sewaktu memeriksa SAPS NKRA - Saps ibu bapa.

0 comment... add one now